Familjen Snellman stärker sin position i Sverige
Snellman lanseeraa Familjen Snellmanin korkealaatuiset lihatuotteet ja lihajalosteet uudella ulkoasulla. Yritys viettää ensi vuonna 70 v juhliaan ja uusi ulkoasu on osaltaan ylistyslaulu ”modernille perinteelle”.
Familjeföretaget Snellman har de senaste åren utökat sin verksamhet i Sverige och idag är Familjen Snellman verksamt med inte mindre än fem olika varumärken. Under året har efterfrågan på köttprodukter och portionsmat ökat markant.
– Våra försäljningsvolymer har ökat med tiotals procent under detta år, närmare femtio procent på vissa produkter, säger Roland Snellman, som är vd för familjeföretaget Snellmans köttförädling i Jakobstad i Österbotten.
För familjeföretaget Snellman är detta positiva nyheter. Den lilla korvfabriken som bröderna Snellman grundade i Jakobstad år 1951 har under åren vuxit till en betydande livsmedelskoncern.
Ny kostym i Sverige
Familjeföretaget vill nu växa ytterligare, inte minst i Sverige, där Snellman har verksamhet under namnet Snellman Sverige AB.
Därför lanseras Familjen Snellmans högkvalitativa kött- och charkprodukter med ett nytt utseende. Enligt Snellman, som firar 70 år nästa år, är den nya designen en hyllning till ”Modern tradition”.
– När vi nu gör en storsatsning på den svenska marknaden har vi valt att se över vårt utseende och vår förpackningsdesign. Vi tillverkar våra produkter med principen ”Mer smak – mindre tillsatser” och därför vi vill göra förpackningarna ännu mer relevanta för konsumenterna, säger Roland Snellman.
Vi vill ge konsumenten möjlighet till en bättre och mer hållbar matvardag
Den nya designen har temat ”Modern Tradition” ska även att synas på företagets hemsida familjensnellman.se och i sociala medier.
Fokus är också att tydligare visa på företagets fokus på kvalitet och ansvar, bland annat jobbar man ständigt med att minska svinnet i alla led.
– Ansvar är egentligen bara ett tomt ord, om man inte backar upp det med konkreta gärningar. Hos oss på Snellmans finns människornas, naturens och djurens välmående alltid i centrum. Vi vill ständigt göra förbättringar. Det är bland annat därför vår fabrik drivs med biogas och gårdarna har ett eget kvalitetsprogram. Vi vill ge konsumenten möjlighet till en bättre och mer hållbar matvardag, säger Roland Snellman.
De nya produkterna finns ute i utvalda butiker hos Ica och Coop under oktober. Du kan även hitta oss med hjälp av vår Butikssök-funktion.